donderdag 7 juli 2011

L.O.N.D.E.N

LONDEN SHAKES 
geschreven door: Pepijn Lanen artiesten naam Faber Yayo


Ik was dus laatst in Londen, waar het wonder boven wonder geen kutweer was. Nu heb ik persoonlijk niet zo’n heel hoge pet op van die stad, al was het alleen al omdat je daar de hele tijd van hot naar her aan het slenteren bent en eigenlijk nooit echt ergens terecht komt. Deze keer was het echter anders. Ik was met een x aantal knalkornuiten en twee dames. Het tijdstip was precies rond de tijd dat een normaal mens honger begint te krijgen. De dames bleven stellig beweren dat het een goed idee was om bij een Vietnamees te gaan eten. De knalkornuiten hadden meer zin in een stel gekke cheeseburgers met uitgebakken bacon en dat soort zaken. Uiteindelijk streken we neer in een cafetaria geschoeid op Amerikaanse receptuur, die de naam ‘Diner’ had. In eerste instantie was ik van plan om head first in een emmer Guinness te duiken, maar het toeval wilde dat er niets van de tap werd geschonken, in het desbetreffende etablissement. Mijn dorstige ogen gleden over de drankenkaart; flesjes geïmporteerd bier van dubieuze afkomst vonden stuk voor stuk mijn afkeuring. Totdat mijn blik viel op de categorie ‘Hard Shakes’; milkshakes met alcohol er in verwerkt. Ik weet dat een milkshake niet per se het stoerste is wat een volwassen man kan bestellen in een horeca-gelegenheid, maar hear me out. De bovenste ‘Hard Shake’ van het rijtje droeg de naam ‘Colonel Parker’ (naar de gelijknamige Nederlandse manager van Elvis Presley) en was samengesteld uit het volgende: vanille ijs, pindakaas en bourbon.


Ik ben een gekke jongen. Als ik dit soort dingen zie, krijg ik er zinin. Enfin, ik bestel die shake, geniet er van met volle teugen, en begin aan een heerlijk zattig avontuur in London. Tot op de dag van vandaag spookt dat ding door mijn hoofd. De manier waarop de bourbon aan het einde van de pindakaas het smakenpalet raakt is subliem en onovertroffen. En als je er twee achter mekaar drinkt moet je waarschijnlijk kotsen.

Zie hier ze moer ze recept:
twitter:
website:
de handboek der jeugd:

We willen Yayo van harte bedanken voor zijn stuk. Heel mooi geschreven!! Het lijkt wel een stuk 
uit een Roman. Hoop dat hij snel weer wat nieuws stuurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten